Tworzenie modeli na podstawie chmur punktów

<< Kliknij aby wyświetlić spis treści >>

Nawigacja:  Wczytywanie danych >

Tworzenie modeli na podstawie chmur punktów

Program umożliwia tworzenie modeli 3D powstałych z połączenia punktów chmury w siatkę trójkątów (model TIN). Aby wygenerować model, należy wybrać odpowiedni tryb wyświetlania modelu w pasku interfejsu graficznego lub w oknie Tryb wyświetlania.

 

hmfile_hash_bf14404c

 

Modele są ściśle powiązane z plikami chmur punktów, np. wyłączenie chmury punktów z Menadżera projektu skutkuje również wyłączeniem modelu. Parametry trybów wyświetlania Intensywność, Hipsometria, Klasyfikacja, Mix ustawione w Opcjach wyświetlania odnoszą się zarówno do chmur punktów, jak i do modeli. Ponadto w Opcjach wyświetlania znajduje się osobna zakładka dotycząca wyświetlania modelu, w której można ustawić takie parametry jak: zakres renderowania szczegółów czy kąt i azymut padania światła.

 

hmfile_hash_979b729b

Chmura punktów wraz z odpowiadającym jej modelem

 

 

hmfile_hash_ceb6bb86

Model wyświetlony w palecie RGB, Intensywności, Hipsometrii oraz Klasyfikacji