Marker powierzchniowy

<< Kliknij aby wyświetlić spis treści >>

Nawigacja:  Narzędzia programu > Markery >

Marker powierzchniowy

Okno >> Narzędzia markerów >> Umieść marker powierzchniowy        

 

LUB

 

Narzędzia >> Markery >> Powierzchniowy


m3

Marker powierzchniowy pozwala na obrysowanie płaszczyzn oraz przypisanie im etykiet. Markery mogą być zapisywane do formatów: *.kml, *.shp, *.txt, *.xyz.

Aby narysować marker powierzchniowy należy wskazać wierzchołki markera klikając lewym przyciskiem myszy, a następnie zakończyć dodawanie wierzchołków klikając prawym przyciskiem myszy.

 

Uwaga! Funkcja Markery działa, jeżeli w aplikacji jest wczytana co najmniej jedna chmura punktów.

 

Po uruchomieniu funkcji pojawia się okno, w którym można zdefiniować etykietę markera oraz grupę widoczną w oknie Manedżera projektu, do której zostanie przypisany marker.

clip0181

 

Rysowanie płaszczyzn obiektów znajdujących się ponad powierzchnią terenu w trybie przyciągania jest czasem utrudnione ze względu na dużą ilość punktów chmury, które wzajemnie się przysłaniają. Aby zmniejszyć ryzyko popełnienia błędu podczas rysowania płaszczyzn, warto wyłączyć niepotrzebne klasy (patrz: Ustawienia trybu wyświetlania).

 

hmfile_hash_5b52d0f9        hmfile_hash_18bb60fb

 

Uwaga! Aby zwiększyć precyzję wskazywania punktów podczas rysowania markerów, warto włączyć opcję Przyciąganie.

 

Skrót klawiszowy: Poligon (Kategoria: Markery)